Miért a Seo a legjobb marketingeszköz

Most elmondjuk a titkot, miért nyerő a SEO a marketingeszközök között! Hogy működik a SEO, hogyan szerez Önnek több ügyfelet? A SEO, azaz keresőoptimalizálás a leghatásosabb és legműködőképesebb marketing eszköz, mely használatával garantáltan az Ön vállalkozása kerül fölénybe és elsőbbséget élvez a konkurenciával szemben. Nem is olyan rég még a rádió, TV reklám, szórólap és offline megjelenítések számítottak jó reklámnak, és Ön csak reménykedhetett, hogy valaki ezekre ráharap és felkeresi és igénybe veszi az Ön szolgáltatásait. Ezek a hagyományos reklámok jók ugyan, és van bennük tettekre késztető üzenet is, talán valóban akad egy két olyan ügyfél, aki ezek után pont az Ön vállalkozását találja meg, viszont hiába a hagyomány, ebből a marketingformából inkább a nagy márkanevek profitálhatnak. A helyi nagy vállalatok szabványosított termékekkel indulnak a piacon, ám a kis és középvállalkozások túlnyomó részének kizárólag a SEO lehet a megfelelő és hatékony marketing stratégia.

SEO, mint marketing stratégia – a legjobban bevált reklám eszköz

Lássuk, miért a SEO a legjobb marketing eszköz? Mert rögtön ahhoz az ügyfélhez jut el az információ, aki az Ön termékét keresi. Ha Ön is úgy szeretné, besorolást végezhet a vásárlók közt, és személyre szabott üzeneteket küldhet el számukra a keresési kifejezések által. Példának okáért nekünk van egy olyan célközösségi oldalunk azon fogyasztók részére, akik kifejezetten SEO cégek után kutatnak, vagy marketingcégek, közösségi média cégek iránt érdeklődnek. Igen kevesen vannak, akik pl. egy olyan kifejezésre keresnek rá, hogy „minden egy digitális marketing vállalkozásban”. Vagyis a keresési forgalomnak kell lennie a kampány fókuszában. Ez pedig segít nekünk abban, hogy lecsekkolhassuk az ügyfelekhez jutó üzeneteket kereséseik közben. Dettó ugyanez a helyzet a blogokkal, nézzen csak a tetejére, máris meglátja a két kérdést. Direkt ez van a stratégiánkban, a szövegben elhelyezett kulcsszavak. Az a célunk, hogy azok a leendő ügyfeleink, akik a SEO -ra keresnek rá, megnézzék a blogbejegyzésünket, sőt, olvassák el és vegyék igénybe szolgáltatásainkat a SEO -val kapcsolatosan.

Így megteremtjük magunknak a lehetőséget, hogy még több ügyfelünk legyen, nem úgy, mint a szokásos short tail „SEO cég” „Marketing Cég” vagy „Közösségi Média Cégek Budapesten”, ugyanis a SEO kiválóan mérhető. Egyedül a SEO borsosabb árkategóriájú nagytesója, a pay per click marketing mérhető nála jobban, amit a Bing Adcenter-nél vagy a Google Adwords-nél preferálnak.

Amennyiben jól használjuk a SEO-t, cselekvésre ösztönözhetünk a honlapon, a kapcsolat felvételi űrlapokkal és az átirányító számokkal, valamint adatok analizálásával megtudhatja, hány ember lép fel a honlapjára, és ezek a felhasználók hány különböző űrlapot vagy átirányító számot eszközöltek. Bár vannak a SEO- nak gyenge pontjai is: csak pár ember keresi havonta a szolgáltatásait, termékeit, valójában nincs eszköz arra, hogy növelje a kulcsszavakat kereső Google keresők igényét.

Ezért van az, hogy a SEO analizáló. Valamennyi felhasználó elindít havonta pár keresést ezekre a kulcsszavakra, és várhatja, hogy lesz valamennyi lead vagy bevétel ebből. Negatívum az is, hogy a Google-t, Binget, Yahoo-t senki nem tudja irányítani, bármennyire is hangoztatják, az ő algoritmusaikba senki nem lát bele. Kizárólag olyan szolgáltatást tudnak nyújtani, hogy esetleg megpróbálják az Ön cégét is az adott kulcsszavakra felbukkanó első tíz találat közé behelyezni. A Google algoritmusában kiemelt és kevésbé kiemelt tényezők szerepelnek, és ezekből több, mint 250 van, így ha valaki megígér Önnek valamit, akkor nem mond igazat, hanem szimplán csak bepróbálkozik, hátha szerencséje lesz a kulcsszavak eredményeivel.

SEO cégek

Az a jó SEO cég, mely ügyfelei elé tárja az eredmények megtekintéséhez kellő átlagot. Mi elmondhatjuk magunkról, hogy ügyfeleink 90 % át fél éven belül első oldalra tudjuk hozni a kulcsszavak alapján, és átlagban 6:1 ROI -t kapnak SEO szolgáltatásainkon. Ám erre van hatása a kulcsszó kifejezés versengésének is. Pl. ha egy kulcsszó 100 dollár pay per click értékű, akkor nagy verseny van kilátásban, és ha nem is az összes cég, de sokan részt vesznek benne – azaz ezek a kulcsszavak sokkal összetettebbek, mint az Ön szűkebb jelentésű kulcsszavai. A hátrányaival együtt manapság mégis a SEO napjaink legerősebb marketing stratégiája. Más marketing technikák nem képesek arra, amire a SEO: állandóan fenntartja a befektetés egyenes arányos megtérülését a projekten belül. Így nincs is min csodálkozni, hogy az elmúlt pár évben mennyire megugrott a digitális marketing díja és a pay per click értéke, mert a vállalkozások túlnyomó része a SEO- ra esküszik.

Leave a Reply