A keresőoptimalizálás vadnyugata

2020-ban a keresőoptimalizálás rettentő összetett területté vált. Nem volt mindig így. Az 1990-es évek végén az internet a médiavállalatok számára az internet nem volt több, mint egy gigantikus hirdetőtábla.

 

Reklámok kimaxolva

A reklámok kimaxolásában a Yahoo járt „élen”, mert saját levelezőrendszerét gyakorlatilag kitapétázta hirdetésekkel és csak egy egész kis csíkot hagyott arra, hogy a leveleinket böngésszük. A Yahoo keresője szintén reklámokkal durván megszórt felülettel üzemelt.

Ezzel szembe menve a Google 1998-ban egy tiszta, reklámmentes felhasználói felületettel indította el saját keresőjét. A keresésről semmi nem vonta el a felhasználók figyelmét. Ez egy kulcsfontosságú előnynek bizonyult.

 

A Google és a keresőoptimalizálás viszonya

A Google alapítók Larry Page és Sergei Brin néhány év alatt a Google keresőjét a csúcsra juttatta. Valahol ebben az építkezési folyamatban született meg a piacon a keresőoptimalizálás iránti igény. Egyre több vállalkozás megértette, hogy valami fontos dolog történik a Google keresőjében. Naponta százmillió keresés futott keresztül a Google keresőjén – és senki nem akart a hetvenhetedik találat lenni.

Egyre többen akartak ott lenni a Google keresőjében, de mindenkinek legalább az első oldal, de inkább az első hely volt szimpatikus. Erre a piaci igényre reagáltak az első keresőoptimalizálás szolgáltatást kínáló szerencsevadászok. Azért szerencsevadászok, mert igazából csak nagyon kevesen tudták, hogy mit kell tenni ahhoz, hogy weboldalak az első találati oldalon vagy az első találati helyen jelenjenek meg. Pénzt lehetett csinálni ebből az információhiányból.

 

Az első nagy Google algoritmus frissítés

A keresőoptimalizálás első évei arról szóltak, hogyan lehet a Google rangsoroló algoritmusait úgy átverni, hogy a megrendelő fizessen érte. Ez volt a SEO-vadnyugat időszaka, amelynek a Google első nagy algoritmus frissítése vetett véget.

2013. november 16.-án a Google első széleskörű algoritmus frissítése hurrikánként söpört végig a keresési találatokon.

Az egyesült államokban Florida államra csap le a legtöbb hurrikán,
így nem véletlen, hogy a Google Florida nevet ragasztották rá
a webmesterek erre az algoritmus frissítésre.

 

A SEO ipar jövője egy szereplő kezében

Sok céges weboldal 2003 év végén elvesztette látogatottságát és bevételét. Cégek zártak be, emberek megélhetése egyik napról a másikra szertefoszlott. Ez volt az első alkalom, amikor a Google megmutatta, hogy milyen erő van a kezében. A Google ezzel egyértelmű jelzést küldött arról, hogy nem fél a saját üzleti céljait bármi áron átvinni.

A Google Florida Update után világossá vált, hogy a Google rendszeres algoritmus frissítésekkel fogja kordában tartani a SEO piacot. A Google rangsoroló algoritmusai azóta folyamatosan fejlődnek és egyre nagyobb biztonsággal képesek azonosítani a manipulációs technikákat.. . .

Ha szeretnél többet megtudni a keresőoptimalizálásról, olvasd Nagy Gábor #marketingpunk blogját, mert az elmélet mellett gyakorlati SEO tippeket is kapsz

Leave a Reply