A nemzetközi gyűjtő szállítmányozás segítségével a kisebb szállítmányokat is olcsón viszik
Nagyobb szállítmányokhoz, amelyek nem annyira nagyok, hogy megtöltsenek egy kamiont, speciális eljárás szükséges. Ez a logisztikai szolgáltatás, a nemzetközi gyűjtő szállítmányozás olcsón kivitelezett formája, amely az LTL és a teljes tehergépkocsit megtöltő szállítmány közé esik, általában 5000 kg-t meghaladó, vagy legalább 6 raklapot tartalmazó szállítmányoknál jellemző. A gyűjtő szállítmányozás kezelése gyors és hatékony, ami rövid szállítási idővel jár. A szállítási típus további előnyei: kedvező lehetőség nyújt azon megrendelők számára, akik olyan költséghatékony szállítási megoldást keresnek, amely a részrakomány és a teljes rakomány között van. A sort tovább folytatva. Egyrészt az, hogy egy kamionnal végzik, így a gyűjtő szállítmányozás lehetővé teszi, hogy az áru egyetlen teherautón maradjon a tranzit ideje alatt, ha csak egy teherautó van jelen. Ilyenkor a teher egyszerre kerül be és kirakodásra, ami kevesebb kezelést és gyorsabb szállítási időt jelent, mint az LTL esetében megszokott. A másik az, hogy nincs szükség teherosztályra, ez segít elkerülni az árufuvarozáshoz kapcsolódó további díjakat. A harmadik a kevesebb rakománykezelés. Ez azt jelenti, hogy amikor kevesebb logisztikai műveleten esik át a szállítmány, vagyis kevesebbet rakodják, kezelik, akkor csökken a kár esélye. Ez a típus ideális lehet olyan szállítmányokhoz, amelyek érzékenyek a be és kirakodás során keletkező sérülésekre. Melyek azok az esetek, amikor ezt érdemes választani? Kis fajsúlyú áruknál, amelyek könnyűek, de sok helyet foglalnak el, ezen kívül törékeny áruknál, mert kisebb a sérülés veszélye a kevesebb átrakodás miatt. Az egyik legfontosabb szempont az alacsonyabb költség, mert kevesebbet kell fizetni, a használt helyért és súlyért. Amit még fontos tudni erről a szállítási módszerről: A pontos méretek ismerete mindig kötelező. Mielőtt a fuvarozó elfogadná a nemzetközi gyűjtő szállítmányozás elvégzésére adott megbízást, pontos méretekre lesz szüksége annak biztosítása érdekében, hogy az áru illeszkedjen a pótkocsiban rendelkezésre álló helyhez.
Általában a gyűjtős gyorsabb, mint az LTL, mert a rakomány egy pótkocsiban marad, kevesebb megállóhely van az áruszállítási terminálokon, és nincs LTL kereszteződés, ami így rövidebb szállítási időt eredményez.