Miért érdemes kiszervezni a marketinget?

Sok cég úgy gondolja, hogy a legjobb házon belül tartani a marketing tevékenységeket. Ám sokszor ez a döntés több hátránnyal jár mint előnnyel, és a cégvezetők csak azon kapják magukat, hogy elbukták negyedéves vagy éves célkitűzéseiket, de nem értik az okát. Nézzük meg, hogy milyen előnyei vannak a marketingügynökségekkel való együttműködésnek.

A legtöbb cég azért dönt a marketing vállalaton belüli intézésében, mert úgy gondolják, hogy ezzel hosszútávon pénzt spórolnak meg maguknak, és felgyorsíthatják szervezeti fejlődésüket is. Ez sok esetben igaz is lehet, ha például senior, minimum 5-6 éves munkatapasztalattal rendelkező marketingest vesznek fel. Ám a probléma ott kezdődik, hogy a legtöbb KKV nem tudja az ekkora szakképzettséggel rendelkező dolgozók által elvárt munkabért kifizetni. Ezért a saját marketing csapat építésénél sokkal jobb megoldás ilyen esetben egy profi marketingügynökséggel való kollaboráció.

Miért jobb egy marketingügynökség, mint egy marketinges alkalmazott?

A szabadúszó marketingesekkel vagy marketingügynökségekkel való együttműködés előnyei közé tartozik, hogy a felbérelt személyek már nagy tapasztalattal és szaktudással rendelkeznek, így nem kell foglalkozni a betanításukkal. A toborzási és az onboarding folyamat teljes kihagyása leveszi a terhet a HR-es kollégák válláról. Arról nem is beszélve, hogy nem kel költeni arra sem, hogy az új kolléga tudását szinten tartsuk vagy fejlesszük különböző kurzusokkal, előadásokkal vagy más tanfolyamokkal, hiszen ezeket a profi marketingesek saját maguknak intézik, a saját zsebükből. Emiatt ezt az összeget bátran bele lehet invesztálni inkább a marketing folyamatok felállításába, a használt eszközök előfizetésbe, vagy a hirdetések költségébe.

További előnyök közé tartozik, hogy a külsős marketingesek teljes vállbevetéssel dolgoznak a cég marketingjén, hiszen a pozitív értékelések, ajánlások, és referenciák reményében nekik is érdekükben áll a lehető leghatékonyabban végezni munkájukat. Ezzel ellentétben, egy marketinges kolléga nem feltétlenül ért egyet a cég missziójával, nem biztos, hogy érdeklik a cég üzleti céljai, és valószínűleg a fizetésére sincs hatással, ha jobban, vagy rosszabbul teljesít.

Ha gondoskodni szeretnél arról, hogy céged fejlődése és online marketing folyamatai a legjobb kezekben legyenek, vedd fel a kapcsolatot a Rocketing marketingügynökséggel, akik a következő szolgáltatásokat teljesen céged igényeire szabják:

– SEO
-Google Ads
-Facebook hirdetés
-Közösségi média menedzsment
-Cikkírás
-E-mail marketing
-Chatbot marketing
-Youtube marketing