Category

Kéz a kézben: gyógyászat és gyógyszertárak

A címben azért mertem ennyire vizuális lenni, mert a gyógyászat és a gyógyszertárak maximálisan közös céllal rendelkeznek: az emberek egészségének megőrzése ill. a már kialakult egészségügyi problémáinak megszüntetése. Ennek fontos feltétele a két szereplő, az orvos ill. a gyógyszerész szoros együttműködése egymással.

Természetesen belép ebbe az idilli képbe egy harmadik, problémásabb szereplő is: az ember ill. a beteg. Ezzel pedig már egy háromszög jön létre (remélhetőleg nem Bermuda).

Az egészségügyi ellátásban rendkívül fontos szerepet játszanak a gyógyító orvosok és a gyógyszertári szakemberek egyaránt:

  • orvos: diagnózist állít fel és kezelési javaslatot tesz,
  • gyógyszerész: a kezelési javaslat részét képező gyógyszerhez vagy annak helyettesítőjéhez való felügyelt hozzáférést biztosítja.

Vizsgáljuk meg közelebbről és emberibb nyelven, hogy mit tesz a gyógyszerész. Ehhez a vizsgálathoz segítségül hívom kedvenc patikám, a Prevenció Patika weboldalát és annak szolgáltatásait.

1. A gyógyszerészek közreműködnek a megfelelő gyógyszerek és segédeszközök kiválasztásában

A Prevenció Patika webshopjában többféle szempont szerint kereshetjük meg azt, amire szükségünk van. Lehetséges a szabad szavas keresés, pl. rákereshetünk a vércukorszintmérők kifejezésre. A másik lehetőség az, hogy a bal oldalon lévő termék kategóriák közül választunk egyet. Amennyiben pl. kiválasztjuk a Gyógyászat menüpontot, akkor a weboldal számtalan alkategóriát jelenít meg, pl. betegápolás eszközei, láz és megfázás. Kiválasztva a bennünket érdeklő alkategóriát egy újabb alkategória csoportban vagyunk. Ezzel az aláfúrásos technikával egyre mélyebb szintekre lépünk a webáruházban.

Természetesen mindkét fenti módszer végeredménye az, hogy eljutunk a Prevenció Patika weboldalán a konkrét, rendelhető termékekhez. Itt részletes termék adatlapok segítenek a döntésben. Az adatlap tartalmazza az alábbi adatokat:

  • termék neve,
  • kiszerelése,
  • vételára,
  • egységára. Ez nagyon fontos információ, tulajdonképpen fontosabb, mint a vételár. Hiszen az egységár a vételár és a kiszerelés hányadosa. Képlettel leírva: egységár = vételár / kiszerelés. Magyarul megtudjuk azt, hogy a 60 tablettás kiszerelésű vitamin esetében 1 tabletta mennyibe kerül,
  • raktáron van-e az adott termék. Szintén fontos információ,
  • és a látogató tájékoztatásának talán legrelevánsabb eleme: a leírás rész. A Prevenció Patika weboldala ebben nagyon erős. Minden termék részletes leírással rendelkezik ill. a gyógyszerek esetében megjelenik a betegtájékoztató tartalma is. Összetevők, javasolt használat, tárolás, gyártó, forgalmazó.

A fenti információk birtokában tudja a weboldal látogatója eldönteni, hogy megfelelő lesz-e számára a termék.

2. A gyógyszerészek megválaszolják a gyógyszerekkel kapcsolatos kérdéseket

A Prevenció Patika honlapja esetében ez az elvárás is többféle módon teljesül. Egy cuki és okos chatbot van a képernyő jobb alsó sarkában, aki a gyakran felmerülő kérdéseket önállóan megválaszolja nekünk. Természetesen lehetősége van az érdeklődőnek további kérdéseket feltenni a kapcsolati űrlap segítségével vagy elektronikus levelet írni a Prevenció Patika központi email címére. Rendelkezésre áll munkanapokon 8 és 16 óra között egy központi ügyfélszolgálati telefonszám is azok részére, akik a hagyományosabb módját kedvelik a kérdezésnek.

A másik információs csatorna is hasonlóan direkt, mint az előzőek. A Prevenció Patika a vény nélkül kapható gyógyszerek esetében olyan kiszállítást is biztosít, amelynek keretében gyógyszertári szakszemélyzet végzi a megrendelt termékek helyszíni átadását. Akitől természetesen kérdezni is lehet.

3. A gyógyszerészek beazonosítják azokat a területeket, ahol az ellátás minősége javítható

Ez egy izgalmas téma, de elsősorban nem a Prevenció Patika honlapjának látogatói számára. Ugyanis a weboldal használatából, a felhasználói útvonalakból, a rendelések jellegéből és számszerűségéből adatbányász módszerekkel vonhatóak le olyan következtetések, amely alapján lehetséges a látogatók információval és termékekkel történő ellátásának az érdemi továbbfejlesztése.

A végére egy szubjektív elemet hagytam. Nálam okosabbak azt mondják, hogy nagyjából 7 másodperc alatt eldől az, hogy egy weboldalon komfortosan érezzük-e magunkat. Én nagyon szeretem használni a Prevenció Patika weboldalát. Szeretem a színeit, a modern és fiatalos arculatát, az igazán remek logóját. Amikor csak tehetem, akkor a patikai sorszám húzás és a hosszas sorban állás inkább itt vásárolok a digitális patikában.

Leave a Reply