Keresőoptimalizál múlt, jelen, jövő
Miért elengedhetetlen, hogy a weboldalunk keresőoptimalizálva legyen? Hatalmas a verseny. Minden nap új és új felületek jönnek létre, új blogok, weboldalak készülnek el. Hatalmas a marketing zaj. Mindenki eladni akar és megmutatni magát. Nehéz kitűnni ebből a hangzavarból, tömegből és valami újat, frisset, mást mutatni ahhoz, hogy észre is vegyenek. Bizonyára hallottál már, ha csak érintőlegesen is a SEO fontosságáról, azaz a keresőoptimalizálásról. Erre azért van szüksége a vállalkozásodnak, a blogodnak, webhelyednek, hogy rád is találjanak, előtérbe kerülj, megismerjenek, visszatérjenek hozzád. A Google találati listájában keresnek nagyrészt az emberek új éttermet, cipőt, kiadó nyaralót, de mosógépszerelőt is, vagy könyvelőt. A keresőben pedig jó, ha egy egész oldalt végignéznek a keresendő dolog után, de leginkább az első három lehetőséget nézik meg, és abból választják ki a legelőnyösebbet. Épp ezért van szükség különböző marketing fogásokra és keresőoptimalizálásra, hogy azon a bizonyos keresőn minél előrébb mutassa a vállalkozásunk a Google, ha nem a miénk éppen a Coca Cola cég. Lehet a SEO-t nagyon jól csinálni és sehogy sem. Rengeteg dolgot be kell állítani, figyelemmel kísérni. Kulcsszó kutatástól a minőségi linkelhelyezésig, a megfelelő beállításokig rengeteg tényezőnek meg kell felelni. Laikusként nehéz téma és hiába ássuk bele magunk alaposan, akkor sem biztos, hogy ideálisan találjuk el az arányt, a megfelelő kulcsszavakat tesszük fel és javítunk az organikus besorolásunkon. Reklámra, hirdetésre pedig akár az egész nyereségünk elmehet, és akkor sincs biztosíték, hogy eredményes lesz. Ott is a kulcsszavakat, optimális célcsoport belövését, kiemelkedően jó, behúzó szöveget és a képi megjelenést, a megfelelő keretösszeget, lokációt is be kell állítani. Ezért fontos, hogy keresőoptimalizált weboldalunk, blogunk, honlapunk legyen. Érdemes már eleve a honlap készítést profira bízni és SEO szakemberre. Akkor rengeteg időt, gondot, fejtörést megspórolhatunk önmagunknak.